تجربه ها و آموخته هایی برای تدریس فعال و ایجاد خلاقیت

برای استفاده همکاران محترم برای ایجاد انگیزه برای یاد گیری دانش آموزان و استفاده از روشهای نوین تدریس و ارزشیابی می باشد

تجربه ها و آموخته هایی برای تدریس فعال و ایجاد خلاقیت

برای استفاده همکاران محترم برای ایجاد انگیزه برای یاد گیری دانش آموزان و استفاده از روشهای نوین تدریس و ارزشیابی می باشد

روشهای تدریس

روش حل مسئله

 

یک روش دیگر باز در قالب الگوی حل مسائل.

قابل تحلیل بکارگیری تحت عنوان روش حل مسأله، روش یعنی در عمل اجرا کنیم یا گاهی روشهای مسأله محور نگر می‎گویند. در این روش چنانکه در الگو اشاره کردم به هیچ وجه معلم نقش انتقال اطلاعات را مستقیم و غیرمستقیم ندارد بلکه نقش راهنما را دارد. برای اینکه یک مقدار عینی ‎تر شود چون در مباحث گذشته در مورد حل مسأله بحث شد.

ادامه مطلب ...

تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه

تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه

ادامه مطلب ...

زنگ انشا

به نظر مانوشتن برای فرد یک حسن محسوب می شودوصد البته بهترکه آن فرد معلم باشد. حتی معتقدیم معلما ن باید راننده قطار "واژه های مرسل "باشند، زیرا در دو راهی ها وجاده های پیچ در پیچ وگونه گون ممکن است این وسیله نقلیه عمومی، که افرادی هم بعضی اوقات شیشه هایش را نشانه می روند، واژگون شود ودر این میان، سهم معلمان ودبیران دلسوز که لباس فاخر ادبیات وانشا را پوشیده اند بسی سنگین تر است .

ادامه مطلب ...

کمک به دانش آموزان در یادگیری گروهی

کمک به دانش آموزان در یادگیری گروهی

ادامه مطلب ...

یازده مرحله برای تدریس موفق

یازده مرحله برای تدریس موفق

ادامه مطلب ...

روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی

یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است.


ادامه مطلب ...